לפני קצת יותר מחודש הונדה חשפה פרטים ראשונים על גרסת הקרב של הסיוויק החדשה, וכעת מתפרסמים פרטים טכניים כמעט-מלאים. כצפוי, למרות שמדובר בדור חדש, הוא שומר על מנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר – אך בהספק משופר. כעת ההספק המרבי עומד 330 כ"ס ב-6500 סל"ד ומומנט של 42.8 קג"מ בין 2600-4000 סל"ד (שיפור של 10 כ"ס ו-2 קג"מ לעומת הדגם המוחלף).

השיפור הושג באמצעות מגדש בעל להבי טורבינה בעיצוב ובגודל שונה, והונדה טוענת שיחד עם מערכת יניקה ליברלית יותר מתקבלת רצועת כוח רחבה מבעבר. מערכת הפליטה כוללת שסתום אקטיבי הנפתח בסל"ד גבוה יותר, ופולט צליל חזק יותר. בקרוב מתחת לחלון דירתכם...
לטענת היצרנית, קירור משופר לשימוש במסלול היה אחד היעדים הגדולים של המהנדסים, ולצורך כך הטייפ R כוללת סבכה גדולה מבעבר, כמו גם רדיאטור, מצנן ביניים ומאוורר מוגדלים.

הונדה סיוויק טייפ 2023 R – הפרטים נחשפים
צילום: הונדה

הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל-החלקה, ותיבת ההילוכים היחידה המוצעת היא ידנית בעלת שישה הילוכים, משודרגת ומחוזקת ביחס לזו של הדור הקודם. בנוסף, המנוע סוחב גלגל תנופה קל מבעבר, ומוצעת מערכת אלקטרונית לביצוע "גז ביניים" בהורדת הילוך.

כמו הונדה סיוויק האצ'בק הרגילה, ה-R נהנית מבסיס גלגלים ארוך ב-3.5 ס"מ (273.5 ס"מ בסך הכל), מפשק קדמי מורחב ב-2.5 ס"מ ואחורי ב-1.9 ס"מ – עניין שיחד עם צמיגים רחבים מבעבר (265/30-19 בכל הפינות) אמור להעניק לה פוטנציאל לאחיזה ויציבות גבוהות יותר.

הונדה סיוויק טייפ 2023 R – הפרטים נחשפים
צילום: הונדה

באופן מעניין, הונדה הקטינה את מידת החישוקים באינץ' אחד, בניגוד למקובל – וכמובן שהמשקל הבלתי מוקפץ יצא מכך נשכר. למרות צמיחת הממדים, גם המשקל העצמי ירד במעט ל-1430 ק"ג. מבנה המתלים לא השתנה, אך הם כוילו מחדש, כאשר מערכת בלימה משופרת מבית ברמבו ותעלות קירור מוגדלות לבלמים משלימות את החבילה הדינאמית.

בתא הנוסעים המושבים מוצבים נמוך מאשר בדור היוצא, אך בהונדה טוענים לראות משופרת בזכות קורות A צרות מבעבר, מראות צד שהועברו למיקום יעיל יותר ומכסה מנוע מונמך. מושבי הספורט מוצעים אך ורק בצבע אדום, וכך גם השטיח.

הונדה סיוויק טייפ 2023 R – הפרטים נחשפים
צילום: הונדה

מול הנהג תמצאו מסך מגע בגודל 9 אינץ' עם Apple CarPlay ו-Android Auto בחיבור אלחוטי, מערכת שמע של Bose, מטען סלולרי אלחוטי, לוח מחוונים מוקרן, מצב נהיגה הניתן להתאמה אישית וגרסה מעודכנת של מערכת הטלמטריה LogR Performance, המאפשרת לנהג לקבל שלל נתוני ביצועים, כולל מדידת זמני הקפה.

ההשקה מתוכננת לסתיו הקרוב, אך מחיר טרם פורסם. למרות בעיות אספקה ברחבי העולם, יש סיכוי לא רע שנראה אותה בישראל במהלך 2023.

הונדה סיוויק טייפ 2023 R – הפרטים נחשפים
צילום: הונדה